Bulli Bus |
|
Terug naar Herstelperiode |
8 december 2005
Ik ben nog niet helemaal gerust op de afstelling van de remmen, dus ik maak een afspraak bij Euromaster (zo'n beetje om de hoek) voor een remmentest. Ze zijn nogal druk met het vervangen van banden (iedereen wil tegenwoordig winterbanden), maar zien nog wel een gaatje op 9 december. Laten we daar dan maar gebruik van maken.
9 december 2005
Na een halve dag werken, ga ik 's middags op pad naar Euromaster. Het is nogal koud, en hoewel Bulli direct start (het lijkt wel alsof ik de sleutel nog niet omgedraaid heb), loopt hij niet echt lekker wanneer hij koud is. Onderweg (bij kruisingen) wil hij daarom nogal eens afslaan. Dit leidt er o.a. toe dat er een aso'tje een grote mond opzet wanneer de motor weer afslaat bij het oprijden van het Euromaster terrein. Hij verwijt me dat ik slechts 30 km per uur rijd... Tja, het is daar een 30 km/uur zone.....
Het is maar goed dat ik de remmen heb laten testen. Ze zijn niet goed afgesteld. Helaas hebben ze geen tijd om ze op dat moment af te stellen. Dan thuis maar even wat bedrijven bellen om te kijken of die wél tijd hebben. Alle lokale bedrijven lijken echter volgeboekt te zijn om winterbanden te monteren. Hoezo, binnen zonder afspraak?
Marlies werkt echter bij Autohaas de lokale Volkswagendealer. Hier kunnen we maandag zonder problemen terecht om de remmen te laten afstellen.
12 december 2005
Gisteren hebben we Bulli alvast naar Autohaas gebracht. We hebben namelijk nog steeds geen kenteken, dus eigenlijk mogen we nog niet de weg op. We denken dat het slimmer is om op een rustige zondagavond te gaan rijden, dan om tijdens de drukke maandagochtendspits de weg op te gaan.
Marlies heeft na haar werk de sleutels weer opgehaald. Het was een eenvoudige klus, maar in die beperkte tijd heeft Bulli toch de nodige aandacht getrokken! Inmiddels is de afspraak voor de herkeuring ook gemaakt. Donderdag 15 december kunnen we Bulli opnieuw laten nakijken.
15 december 2005
Om 15.00 uur worden we verwacht bij de RDW. We besluiten om gebak mee te nemen. Niet om de keurmeester om te kopen, maar als bedankje voor de behulpzaamheid tijdens de problemen bij de eerste keuring. Carl is ook weer aanwezig en neemt de vlaai graag in ontvangst. Hij gaat direct aan de slag om deze te verdelen onder de aanwezige medewerkers.
Iets over drieën komt de keurmeester ons ophalen. Het is een andere keurmeester, maar dat mag niets uitmaken. Hij bekijkt het lijstje met restpunten, controleert de reparaties en geeft het groene licht voor Bulli's kenteken.
Bij het afhandelen van het papierwerk blijkt dat we nog niet bij de Douane zijn geweest. Dit moet nog wel gebeuren om de BPM te laten bepalen en betalen. Omdat de bus ouder dan 25 jaar is, is dat slechts een formaliteit. De douane-ambtenaar belooft ons dat hij de papieren direct in orde maakt, zodat we een aantal minuten later bij de RDW-balie alles daadwerkelijk kunnen afronden. We kunnen zelfs nog kiezen voor een voorlopig kenteken, zodat we ook al daadwerkelijk mogen gaan rijden. Daar hebben we die extra 15 euro wel voor over!
Omdat we toch in Arnhem zijn, besluiten we nog even langs de Makro in Duiven te rijden. Hier wordt direct een autoradio gekocht, zodat we binnenkort naast het motorgepruttel ook nog een achtergrondmuziekje kunnen beluisteren. Uiteindelijk zijn we nog net op tijd in Apeldoorn om bij de Brezan twee kentekenplaten te laten maken.
-> Klik hier voor het opleuken van de bus